WE

DO AKTUÁLNÍ ZPRÁVY
DOZVÍTE SE
DOPRAVNÍ OMEZENÍ
DOPODROBNA

Lidé vybírají kurýrní společnosti podle ceny a předchozí zkušenosti

13.10.2022

O WE|DO

Zákazníci nakupující na e-shopech vybírají z nabídky zásilkových služeb především podle ceny za dopravu a předchozí zkušenosti. Významně roste i poptávka po rychlém dodání objednaného zboží a důležitým faktorem je také dostupnost výdejního místa nebo boxu. Naopak nejméně lidí se řídí podle reklamy nebo věrnostních odměn. Více jak polovina lidí využívá některou z kurýrních společností alespoň jednou měsíčně.

Suverénně nejdůležitějším faktorem při výběru kurýrní společnosti je cena za dopravu. Ta je důležitá pro 80 % všech nakupujících v e-shopu, vyplývá z průzkumu IBRS. A 77 % nakupujících se řídí i podle dřívější zkušenosti s kurýrní službou. „Právě zákaznická zkušenost je hybatelem letošního trhu. Kurýrní společnosti bojují o klienta, vylepšují své služby, rozšiřují způsoby dodání zboží. Cílem je, aby zákazník dostal své zboží ve chvíli, která je pro něj nejlepší a způsobem, jaký mu nejvíc vyhovuje,“ říká generální ředitel WE|DO Daniel Mareš.

Výrazně roste také zájem o rychlé dodání zboží, právě rychlost je důležitá pro 72 % nakupujících. „Zboží přitom musí být dodáno nejen rychle, ale zároveň musí mít kurýrní služba v nabídce různé způsoby dodání a co nejširší síť výdejních míst či boxů,“ dodává Daniel Mareš. Dostupnost výdejního místa je důležitá pro 66 % lidí a rozsáhlá síť výdejních míst a boxů pro 63 % lidí.

„Především boxy jsou v poslední době velkým tématem. Ideálním stavem je, aby každý klient měl výdejní box do 5 – 10 minut chůze od domova. To by ovšem na českém trhu znamenalo mít desetitisíce boxů, proto bude trendem jednotlivé sítě propojovat a zpřístupňovat pro více partnerů,“ vysvětlil Daniel Mareš. WE|DO v současnosti nabízí doručení do více než 250 boxů, v blízké budoucnosti svou síť ve spolupráci s externími partnery výrazně rozšíří.

Pravidelně přitom využívá kurýrní služby více jak polovina Čechů, 55 % lidí připouští, že některý z dopravců k nim jede minimálně jednou měsíčně. Osm procent lidí pak využívá kurýry několikrát týdně. Na druhé straně, u 8 % klientů kurýr zazvoní maximálně jednou ročně a pouhá 2 % služby kurýrní služby doposud nikdy nevyužila.

Téměř dvě třetiny nakupujících na internetu (63 %) sledují stav své zásilky na webových stránkách zásilkové společnosti. Naopak pouze čtvrtina z nich využívá aplikaci kurýra. Doručovací společnosti zatím aplikace příliš nerozvíjely. Nová aplikace WE|DO jde v tomto směru dál, klient si nejen ověří stav zásilky, ale může si jednoduše změnit den či způsob doručení. WE|DO brzy rozšíří aplikaci o nové funkcionality.

Naopak důležitá pro zákazníky e-shopů není reklama kurýrní společnosti. Tou se řídí pouze 14 % nakupujících, 26 % pak ve výběru zohledňuje věrnostní programy jednotlivých dopravců.

WE|DO se v letošním roce zaměřuje především na zlepšení uživatelského komfortu klienta. „Aktuální průzkum jen potvrdil to, na co se letos nejvíce zaměřujeme. Klient potřebuje rychlou, jednoduchou a pohodlnou službu včetně možnosti vybrat – a případně změnit – jednoduše způsob i datum doručení zásilky,“ uzavřel Daniel Mareš. Největší letošní investicí WE|DO je jarní otevření superhubu v Ostředku u D1, který výrazně navýší kapacity operátora, a to nejen pro letošek, ale především do budoucnosti. WE|DO také zahájilo svou zahraniční expanzi otevřením prvního depa v Bratislavě a pokračuje v rozšiřování své sítě výdejních míst a boxů.

Loading